Συχνές ερωτήσεις για Γιατρούς

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 
20/10/2025 - 18:16
1. Πως δηλώνει ο Προσωπικός Γιατρός τις ώρες που θα δέχεται τον εγγεγραμμένο πληθυσμό; H ΗΔΙΚΑ θα εμφανίζει τις διαθεσιμότητες των ημερήσιων ραντεβού;

Ο ίδιος ο γιατρός δηλώνει διαθεσιμότητα και τις ώρες επισκέψεων. Οι οδηγίες βρίσκονται στα εγχειρίδια και στα εκπαιδευτικά βίντεο της ΗΔΙΚΑ που έχουν αποσταλεί από τον ΕΟΠΥΥ στους γιατρούς*. Οι λήπτες υπηρεσιών υγείας θα προγραμματίζουν επίσκεψη μέσω της πλατφόρμας του e-ραντεβού.

*για να διαβάσετε το εγχειρίδιο και ενημερωθείτε για την διαδικασία υποβολής εβδομαδιαίου προγράμματος πατήστε εδώ.

2. Μπορεί ο Προσωπικός Γιατρός να εγγράψει λήπτες υπηρεσιών υγείας; Με ποια διαδικασία;
Ναι, Υπάρχει. Μπορεί ο Προσωπικός Γιατρός να εγγράφει λήπτες υπηρεσιών υγείας μέσω σχετικής επιλογής στο μενού της εφαρμογής όπως περιγράφεται και μέσα στα εγχειρίδια χρήσης της πλατφόρμας του Προσωπικού Γιατρού.
3. Μπορεί ο Προσωπικός Γιατρός να διαγράψει κάποιον λήπτη υπηρεσιών υγείας από την λίστα εγγεγραμμένων ;
Ο προσωπικός ιατρός δύναται να διενεργήσει την μετεγγραφή συγκεκριμένου λήπτη υπηρεσιών υγείας, μόνον υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις του άρθρου 9 του ν. 3418/2005 «Κώδικας Ιατρικής Δεοντολογίας»
4. Πώς μπορεί να διαγράψει ο Προσωπικός Γιατρός λήπτες υπηρεσιών υγείας που ήταν στον πληθυσμό ευθύνης του και έχουν αποβιώσει;
Δεν απαιτείται να κάνει κάποια ενέργεια ο Προσωπικός Γιατρός. Η διαγραφή των θανόντων θα γίνεται αυτόματα από την ΗΔΙΚΑ μόλις ενημερώνεται ο ΑΜΚΑ μέσω του ληξιαρχείου. Η συγκεκριμένη διαδικασία γίνεται ανά δύο εβδομάδες.
5. Πώς γίνεται η επιλογή διαγραφής ληπτών υπηρεσιών υγείας από τον Προσωπικό Γιατρό που έχει επιλέξει λιγότερο πληθυσμό ευθύνης από τον πληθυσμό ευθύνης που είχε ως οικογενειακός ιατρός;
Η διαγραφή έχει ήδη ρυθμιστεί και έγινε κεντρικά από το σύστημα όπου διαγράφθηκαν οι λήπτες υπηρεσιών υγείας που χρονολογικά είχαν εγγραφεί τελευταίοι στον συγκεκριμένο γιατρό. Οι συγκεκριμένοι λήπτες υπηρεσιών υγείας πλέον έχουν την δυνατότητα να μετεγγραφούν σε άλλο Προσωπικό Γιατρό της επιλογής τους.
6. Γιατί δεν μπορώ να προσθέσω παραπάνω λήπτες υπηρεσιών υγείας στη λίστα μου ενώ έχω δηλώσει μεγαλύτερο αριθμό εγγεγραμμένου πληθυσμού απ’ αυτόν που έχει ήδη εγγραφεί ;
Ο Προσωπικός Γιατρός μπορεί να δεχθεί μέχρι το όριο που ορίζει η σύμβαση που έχει συνάψει και σε κάθε περίπτωση όχι παραπάνω από 2.000 πολίτες. Σε περίπτωση που ο αριθμός των εγγεγραμμένων δεν έχει φτάσει το ανώτατο όριο εγγραφών του γιατρού, τότε οι εγγραφές των ληπτών υπηρεσιών υγείας συνεχίζονται κανονικά.
7. Λαμβάνω ενημέρωση όταν ένας λήπτης υπηρεσιών υγείας εγγραφεί στη λίστα μου;
Όχι, ο γιατρός δεν ενημερώνεται για κάθε εγγραφή που γίνεται σε αυτόν. Έχει την δυνατότητα όμως να δει την λίστα του εγγεγραμμένου πληθυσμού σε αυτόν μέσω της πλατφόρμας.
8. Πώς ενημερώνομαι όταν η λίστα των εγγεγραμμένων μου ληπτών υπηρεσιών υγείας έχει γεμίσει;
Ο γιατρός δεν λαμβάνει κάποια ενημέρωση όταν συμπληρωθεί το μέγιστο όριο των εγγραφών. Στην πλατφόρμα των ληπτών υπηρεσιών υγείας θα φαίνεται ως «Μη διαθέσιμος» και στην πλατφόρμα που εισέρχονται οι γιατροί θα μπορεί να δει τον αριθμό των εγγεγραμμένων ληπτών υπηρεσιών υγείας σε αυτόν.
9. Τι υποχρέωση έχω αφού εγγραφεί ένας νέος λήπτης υπηρεσιών υγείας στη λίστα μου;
Οι υποχρεώσεις του γιατρού περιγράφονται λεπτομερώς στην σύμβαση που έχει συναφθεί με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. Στις συγκεκριμένες υποχρεώσεις συμπεριλαμβάνονται ενδεικτικά η συμπλήρωση του ΕΗΦΥ, η ενημέρωση του προγράμματος των ραντεβού βάσει εγγεγραμμένου πληθυσμού και απαιτούμενων διαθέσιμων ωρών.
10. Μπορώ να δέχομαι τηλέφωνα και να επικοινωνώ με τους εγγεγραμμένους μου λήπτες υπηρεσιών υγείας, μέσω τηλεφώνου;
Δεν αποτελεί υποχρέωση του Προσωπικού Γιατρού να δέχεται τηλεφωνικές κλήσεις. Είναι στην διακριτική ευχέρεια του Προσωπικού Γιατρού αν το θελήσει να επικοινωνεί ελεύθερα με τους λήπτες υπηρεσιών υγείας μέσω τηλεφώνου, να τους εξυπηρετεί και να τους κατευθύνει σε όποιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν χωρίς όμως να επιβαρύνει τον λήπτη υπηρεσιών υγείας με κάποιο κόστος για αυτή την υπηρεσία.
11. Αν με καλέσει ένας εγγεγραμμένος λήπτης υπηρεσιών υγείας να τον εξετάσω σπίτι του λόγω προβλήματος υγείας, τι κάνω; Αποζημιώνομαι για τα παραπάνω έξοδα; (αφορά συμβεβλημένους ελευθεροεπαγγελματίες)
Όχι. Σύμφωνα με τη σύμβαση των συμβεβλημένων ιατρών με τον ΕΟΠΥΥ, προβλέπεται ότι ο ιατρός έχει την υποχρέωση, σε εξαιρετικές περιπτώσεις και εφόσον κατά την κρίση του διαπιστώνεται αντικειμενική αδυναμία του δικαιούχου να προσέλθει στο ιατρείο, να παρέχει κατ’ οίκον υπηρεσίες χωρίς επιπλέον αμοιβή.
12. Αν επισκεφθεί το ιατρείο μου ένας λήπτης υπηρεσιών υγείας χωρίς να έχει κλείσει ραντεβού, που είναι όμως εγγεγραμμένος στη λίστα μου, τι κάνω ;
Ο Προσωπικός Γιατρός δεν είναι υποχρεωμένος να εξετάσει έναν δικαιούχο χωρίς προγραμματισμένο ραντεβού. Παρόλα αυτά είναι στην διακριτική του ευχέρεια για το αν θα εξυπηρετήσει ή όχι τον λήπτη υπηρεσιών υγείας. Σε κάθε περίπτωση ο Προσωπικός Γιατρός δεν δικαιούται αμοιβής από λήπτες υπηρεσιών υγείας που είναι εγγεγραμμένοι στη λίστα του.
13. Σε περίπτωση που θέλω να δηλώσω απουσία από το πρόγραμμά μου (π.χ. άδεια) ποιον πρέπει να ενημερώσω;
Ο Προσωπικός Γιατρός υποχρεούται να δηλώνει το ωράριο λειτουργίας του ιδιωτικού του ιατρείου, ανά ημέρα και εβδομάδα για την παροχή υπηρεσιών στην ΗΔΙΚΑ και στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. για τις επόμενες 45 κάθε φορά ημέρες. Ως εκ τούτου, ο Προσωπικός Γιατρός οφείλει να ενημερώνει έγκαιρα το πρόγραμμά του για τη προβλεπόμενη άδεια (η άδεια δεν απαιτεί την έγκριση κανενός). Σε περίπτωση τυχαίου γεγονότος/απροόπτου ή ανωτέρας βίας ο Προσωπικός Γιατρός τροποποιεί το πρόγραμμά του. Τέλος, κατά την άδεια του ο Προσωπικός Γιατρός δεν έχει υποχρέωση να ανεβάζει ραντεβού.
14. Κατά την διάρκεια του ωραρίου μου μπορώ να δέχομαι και να συνταγογραφώ πολίτες που δεν ανήκουν στον εγγεγραμμένο πληθυσμό μου;
Εφόσον στο πρόγραμμα του γιατρού υπάρχουν ελεύθερες ώρες στα ραντεβού, τότε ναι έχει το δικαίωμα να δέχεται πολίτες εκτός της εγγεγραμμένης λίστας του.
15. Πότε και πώς μπορώ να κάνω δήλωση για αύξηση του ανώτατου ορίου ληπτών υπηρεσιών υγείας που μπορούν να εγγραφούν στη λίστα μου;
Η αύξηση του ανώτατου ορίου ληπτών υπηρεσιών υγείας (εφόσον δεν έχετε συμβληθεί για την ανώτερη κατηγορία) μπορεί να γίνει άμεσα. Η δήλωση και ο τρόπος αύξησης του ορίου εγγεγραμμένων ληπτών υπηρεσιών υγείας του γιατρού γίνεται μετά από επικοινωνία με τον ΕΟΠΥΥ.
16. Πώς γίνεται η δήλωση μείωσης του ορίου ληπτών υπηρεσιών υγείας που είναι εγγεγραμμένοι στη λίστα μου; Πότε μπορεί κάποιος να αιτηθεί μείωση και ποιο χρονικό διάστημα απαιτείται για να τεθεί σε ισχύ;
Σύμφωνα με τους συμβατικούς όρους, προκειμένου ο Προσωπικός Γιατρός να δηλώσει μείωση του ορίου των εγγεγραμμένων του ληπτών υπηρεσιών υγείας θα πρέπει να έχει παρέλθει 1 έτος από την υπογραφή της σύμβασης και επιπλέον 3 μήνες ως χρόνος προειδοποίησης.
17. Ως Προσωπικός Γιατρός προβλέπεται η συμμετοχή μου σε εφημερίες;
Όχι.